• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Nils_B_79

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
11 Januari 2022
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
83
Poäng
237
Kfm har räknat på en lön före skatt på 10.000:-/månaden på min fru och när man tjänar minst 5000:- mer i månaden ska en omprövning skickas in men då är min fråga: hur länge ska man tjäna 5000:- mer i månaden innan en omprövning ska in?

Säg att man går på timmar och ena månaden får man 17.000 före skatt, månaden efter 9.000 före skatt och den tredje månaden 12.000 före skatt. Hur länge ska hon för exempel tjäna 15.000 kr före skatt i månaden i sträck innan en omprövning ska sändas in? Pratar vi tre månader eller ett halvår?
Det ska vara en bestående förändring över tid. Om du någon gång tjänar lite mycket vid fast anställning gör inget. Men om du får säg en löneökning på 3.500kr, det ska omprövas. Jag själv rapporterar in alla förändringar, upp eller ner. Transparens och ärlighet kommer man längst med.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Då behöver jag inte vara orolig med andra ord eftersom hon kommer att gå på timmar. Hon var nämligen på intervju på ett äldreboende alldeles nyss (hon är undersköterska) och ska skolas in till veckan på boendet och sedan gå på timmar. Som alla vet när det gäller äldreomsorgen och timvikarie så kan timmarna man får gå i vågor varje månad, allt från kanske trettio timmar till åttio-nittio timmar till ingenting alls nästan.

Så länge hon är timvikarie behöver vi alltså inte skicka in någon omprövning utan det ska göras först när hon får en anställning på låt oss säga 70-80% minst?
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 080
Mottagna reaktioner
1 974
Poäng
1 307
Då behöver jag inte vara orolig med andra ord eftersom hon kommer att gå på timmar. Hon var nämligen på intervju på ett äldreboende alldeles nyss (hon är undersköterska) och ska skolas in till veckan på boendet och sedan gå på timmar. Som alla vet när det gäller äldreomsorgen och timvikarie så kan timmarna man får gå i vågor varje månad, allt från kanske trettio timmar till åttio-nittio timmar till ingenting alls nästan.

Så länge hon är timvikarie behöver vi alltså inte skicka in någon omprövning utan det ska göras först när hon får en anställning på låt oss säga 70-80% minst?
Räkna på ett snitt om sex månader.
 

Clark

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
24 Maj 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Du har nog inte riktigt förstått… löneutmätning eller skuldsanering = du betalar ungefär samma månadsbelopp. Du betalar inte på bägge. Så jag förstår inte riktigt ditt problem. Kör på utmätning ett tag och sök igen så ska du se det går vägen.
Nej jag fattar att man inte betalar både, men att få en löneutmätning är ju mycket jobbigare. Min chef kommer ju få reda på det då också till exempel.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Nej jag fattar att man inte betalar både, men att få en löneutmätning är ju mycket jobbigare. Min chef kommer ju få reda på det då också till exempel.
Min chef fick inte reda på något när jag hade löneutmätning. Det är lönekontoret som får den informationen.
Nu jobbar jag inom en stor organisation så det kan såklart vara annorlunda på en mindre arbetsplats.

Sen är det ju tyvärr som så att man kan komma till ett läge där det inte finns något alternativ till att släppa allt till KF som det var i mitt fall.
Läget efter jag släppt var betydligt bättre än innan, såväl mentalt som ekonomiskt.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Nej jag fattar att man inte betalar både, men att få en löneutmätning är ju mycket jobbigare. Min chef kommer ju få reda på det då också till exempel.
Din chef får inte alls veta. Det är lönekontoret som får uppgiften. Dom ska absolut inte säga nått till din chef.
 

Clark

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
24 Maj 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Min chef fick inte reda på något när jag hade löneutmätning. Det är lönekontoret som får den informationen.
Nu jobbar jag inom en stor organisation så det kan såklart vara annorlunda på en mindre arbetsplats.
Jag jobbar inom Stockholm stad så får väll hoppas att chefen inte ser det heller då.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
En dum fråga.
Kan man få en betalningsanmärkning tiden mellan inledande och beslut på en skuld som ingår i skuldsaneringen?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp